Navigon 2410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 2410 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

jack-007 16-08-2010

----------Update review, 16-8-2010-----------
nou inmiddels weer 2 maanden verder en na de 2e navi ook opgestuud te hebben (zie eerdere revies)en weer terug ontvangen werken ze nu allebei goed. we zijn er blij mee en de file ontwijken werkt ook goed al is nederland druk(lees vol).
over de duurzaamheid nog even niets. te kort om daar echt iets over te zeggen.

----------1e review, 4-5-2010-----------
even een update; 1 navigon is bijna overleden geloof ik.
hij gaf doodlopende straat terwijl ik op de snelweg zat en diende om te keren? terwijl het beeldscherm aangaf dat ik midden in een weiland zat. hoogte was -284M
dus terug gestuurd en nu maar even afwachten.
u hoort het nog dus nu maar even niet de duurzaamheid ingevuld.

KVdm 13-08-2010
Geschreven voor: Navigon 2410

Het was even serieus zoeken om door te krijgen hoe alles werkt, maar eens dat gevonden, werkte het ding zeer goed, door België, Oostenrijk, Hongarije,... maar aan de Servische grens was het gedaan met spelen!
Het kent alleen enkele grote autowegen en dat is het! Dus totaal onbruikbaar, terwijl de doos nochtans vermeld dat de kaart van Servië erin zit.
Van andere Oosteuropese landen zijn de map-bestandjes ook vreselijk klein.
Dit vind ik serieuze bedriegerij!

phonque 07-08-2010
Geschreven voor: Navigon 2410

Bijna een jaar geleden gekocht. Inmiddels zeer tevreden: voor een goede prijs krijg je alles wat een navigatie moet kunnen en meer. Zeker in verhouding met de andere merken (met name Tom Tom) veel meer waar voor je geld. Net als andere reviews soms wat moeite met satellieten vinden, maar dat is het enige.

Getest op routes die zelf bij ons zeer bekend zijn en hij geeft altijd de kortste route. Geïntegreerde TMC is zeer fijn, flitsermelding werkt goed, POI's zijn nuttig en het invoeren van een eindpunt gaat echt zeer eenvoudig. Kind kan de was doen!

In tegenstelling tot andere reviews totaal geen noodzaak om de handleiding er op na te slaan. Alles functies zijn zeer eenvoudig te vinden en bedienen.

Tevens met aardige korting voor de komende 2 jaar kaartupdates gekocht. Updaten van het apparaat zelf gaat zeer eenvoudig met Navigon Fresh. Die tool is tevens een nuttige en dito eenvoudige portal naar meer functionaliteiten en beheer van het apparaat.

Kortom, wat mij betreft mag Navigon wel meer gewaardeerd worden en presteert het veel beter dan andere (duurdere) merken.

Wilcoa 03-06-2010
Geschreven voor: Navigon 2410

Vorige week een leuke aanbieding voor een navigon 2410 gezien en meteen gekocht. Waarom ook niet, deze heeft echt alles wat je kan wensen: TMC, uitgebreide POI en kaarten, en een optie om hem te gebruiken tijdens het wandelen.

Bij het gebruiken van deze navigon vond hij (na de 1e keer) de satellieten binnen een minuut, iets waar ik van tevoren door verschillende reviews bang voor was maar wat dus geen enkel probleem was.

Verdere gebruikservaringen; een duidelijk en overzichtelijke software met goede touchscreen. Scherm had wat meer resolutie mogen hebben misschien. De stemmen lijken soms wat te haperen. Uitgebreide kaarten met (in het pakket wat ik had) 2 jaar gratis kaartupdates.

Er was echter 1 probleem: als ik in de auto zit is de ontvangst prima (minstens 5 satellieten), echter wanneer ik de motor van de auto aan zet verliest hij alle verbindingen! Na een half uur had hij nog steeds geen satellieten gevonden. Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb eerst een nieuwe navigon 2410 gekregen, echter met precies hetzelfde probleem! Onze auto (ford fiesta van 11-2005) heeft geen voorruitverwarming (wat voor problemen kan zorgen) waarna ik hem heb omgeruild voor een tomtom, welke het dus wel doet in de auto. Waar het aan ligt weet ik niet, maar iig geen navigon voor mij dus!

beekbril 11-05-2010
Geschreven voor: Navigon 2410

Sinds een paar weken een navigon 2410 in bezit en zeer tevreden. Ik heb voor deze gekozen i.v.m. de mogelijkheden om een route per auto, fiets of als voetganger te selecteren. Ik ze alle geprobeerd en ben zeer tevreden. In de voetgangers modus kent die niet alle kleine paadjes maar je komt er altijd aangezien hij laat zien waar je naar toe moet. Prettig hierbij is dat het scherm kantelt als je per voet gaat waardoor je een beter beeld krijgt joe te lopen.
Hij is snel met een herberekening als je verkeerd rijdt. Binnen een paar seconden krijg je een nieuwe route.
Op de fiets wordt de route vooral in 1e instantie berekend vlangs openbare wegen maar zodra je een vrijliggend fietspad kiest herkent hij dit en past de route aan.
Het scherm is prima leesbaar en te bedienen. Ik heb bij deze versie voor 2 jaar gratis kaart updates en dat werkt goed via een aparte site van navigon. Ook kun je gebruik maken van andere handige updates. Al met al een prima aparaat die niet onder doet voor tomtom en op sommige valkken zekfs beter is.

LesPaul 18-04-2010
Geschreven voor: Navigon 2410

Wat een slecht apparaat. Ik heb hem gekocht omdat hij voor voetgangers en fietsers beter zou zijn dan een TT. Ik heb er een reis (met Camper) mee gemaakt van 6000km door Europa en het aantal onbekende wegen is enorm en de neiging om je door de smalste straatjes in Spaanse dorpjes te sturen is groot. Vervolgens kan hij geen route bepalen als je met de Camper net even naast een weg staat. Dan moet je eerst op een weg gaan staan en dan pas kan hij het bepalen. Vervolgens is de POI functie, zeker vergeleken met een TT, bijzonder slecht. Stel, je zoekt een restaurant in de buurt, dan kan hij dat alleen maar vinden als het ook in de buurt van de bestemming of route ligt. Daarbij is buurt niet gedefinieerd. Als ik mijn oude TT er naast houd, dan kan die ze wel vinden. Als je op een nieuwe weg rijdt die hij niet kent, gaat hij in een soort wandelmodus. Helaas negen van de tien gevallen niet terug. Het slechtste vind ik de chaos van schermen, die onduidelijk zijn. Ik heb de handleiding moeten lezen, iets wat ik bij mijn oude TT nooit heb hoeven doen. Even inzoomen op een route is niet mogelijk, dan moet je naar de andere modus en dan ben je gelijk de orientatie kwijt (is ook niet in te stellen).
Kortom: Spijt van de aanschaf.

marcelmarleen 23-01-2010
Geschreven voor: Navigon 2410

Heb deze Navigon sinds enkele weken in het bezit nadat mijn Mio P350 (ook met Navigon) was stuk gegaan. Het is echt een perfecte navigatie!! Ook het vinden van satellieten gaat zeer snel!! Net zo snel als de TomTom van mijn collega. TMC werkt ook zeer prettig. Het enige minpuntje is de Nederlandse TTS stem; deze hapert af en toe en heeft een soort Duits accent. Gebruik nu de gewone "Wendy" stem. Deze geeft ook de "A" en "N" wegen door, en voldoet prima. Kortom: zeer goed navigatie systeem voor een redelijke prijs

se450015 09-01-2010
Geschreven voor: Navigon 2410

De Navigon 2410 is het apperaat om Tom Tom niet meer te nemen; ik heb een Tom Tom Hd Traffic 329,- moest na 1 jaar reeds 10,- per maand betalen voor file info. Ok hij geeft bij deze service ook de B wegen aan wat som handig is. Ondanks mijn telefoontje naar Tom Tom inzake gratis file info via TMC functie bij alle concurrenten kreeg ik als antwoord dat ik een extra TMC kabel moest kopen a 30,- =>voor het nieuwste Tom Tom HD Traffic apperaten in 2009 lijkt me zeer on commercieele houding.
Met de extra functie's van de reality vieuw functie en gesproken file info en zeer handige loop functie......weet ik het wel.

Ik wil navigon alle extra functie's zoals parekeer garage's info of ze vol zijn of niet alsmede de google fubctie is super....

Dames en Heren dit is het

navi-navi 07-01-2010

---------- update review 07-01-2010 ----------
Heb de Navigon 2410 nu een paar weken in bezit. Hij is lekker licht en kompakt. Als je 'm de eerste keer gebruikt heeft hij inderdaad ongeveer een half uur nodig om de satelieten te vinden. Daarna gaat het wel vrij snel, binnen een halve minuut. Tot nu toe heeft hij 2 keer een foutje gemaakt: 1 keer werd er gemeld dat we op een doodlopende weg reden (op een snelweg..). Maar goed, dat wordt snel gecorrigeerd, verder geen probleem. Daarnaast een extra geheugenkaartje gekocht (Micro SDHC Sandisk, 4G) om het nieuwe kaartmateriaal kwijt te kunnen. Op de originele geheugenkaart past dit namelijk niet. Gratis downloaden en installeren van Q4/20009 kost ongeveer een uur (20MB verbinding). Daarna kun je met 80% korting nog updates kopen die 24 maanden geldig zijn (kost met korting ongeveer 20 euro). Extra kosten dus ongeveer 45 euro (geheugenkaart + 24 maanden update). Het woord afslag kan hij moeilijk uitspreken. Stem is niet echt heel fraai, geluid niet super, maar niet zo veel last van. Bij afritten schakelt hij automatisch naar 3D weergave met boven de rijstroken de borden. Echt heel duidelijk en handig!
Totaalbeeld is positief, niet duur, veel extra's.

---------- oude review 27-12-2009 ----------
Een klein apparaatje. Weet af en toe niet zo goed de weg. Op de a28 vertelt hij dat je op een doodlopende weg zit en moet keren. Een erg schelle stem. Het woord afslag is erg lastig om uit te spreken en gaat in stappen: af----slag. Of a---fslag. Verder duidelijk ook dankzij de borden die de wegaanduiding aangeven. Bij eerste gebruik moet hij zeker 20 minuten zoeken naar de satelieten. Bij een tweede keer heeft hij de weg wel snel gevonden.

chrisvandenbergh 31-12-2009
Geschreven voor: Navigon 2410

Na jaren TomTom verslaafd te zijn, overgestapt naar deze Navigon 2410.
Reden voor de overstap is de gunstige prijs in combinatie met gratis.! TMC terwijl hier bij TT voor betaald dient te worden. Ook de optie reality view is super, iedere (rijksweg) afslag is zo enorm duidelijk en realistisch dat het soms wel lijkt of het apparaatje een camera heeft. De borden boven de knooppunten samen met rijstrook aanduiding maken het zelfs eenvoudig om op de periferrique om Parijs te rijden.
Ook de voetgangers optie is handig, door het handzame formaat is de 2410 goed vast te houden en op te bergen. Bij voetganger modus keert het scherm van horizontaal naar verticaal hierdoor zeer makkelijk te navigeren.
Ondanks het relatief kleine scherm is de scherpete en helderheid subliem te noemen.
Nadelen zijn er ook. Inderdaad is sateliet zoeken soms een langdurige bezigheid.
Ook het touchscreen is minder gevoelig waarbij een aanwijs pen betere resultaten geeft. Het is geen apparaat om snel even rijdende weg in te stellen.
Gewenning van TT naar Navigon kan even duren, echter de aanwezige optie zijn ruim toereikend. Zoals gezegd met gratis TMC en flitspaal indicatie zeker een geduchte TT concurent.

Kortom reden voor de switch van TT naar Navigon heeft dit apparaatje zeker waargemaakt.

Duurzaamheid niet beoordeeld.

Mvanzelden 27-12-2009

Keca 26-12-2009
Geschreven voor: Navigon 2410

Nooit meer Navigon. Duurt 15 minuten voor verbinding met sateliet en alleen in de auto.

Whizzle 24-12-2009
Geschreven voor: Navigon 2410

Over het algemeen ben ik tevreden met de Navigon 2410. Ik heb hem echter maar een 6 gegeven voor gebruiksgemak en dat heeft twee redenen:
Ten eerste duurt het vinden van satelieten gewoon te lang. Als ik op een onbekende plaats ben en ik wil weer wegrijden (Navigon start ik dan vanuit standby), wil ik niet minuten lang zitten wachten voor ik een aanwijzing krijg. Ik heb een aantal navi's in gebruik gehad, maar geen enkele was zo traag.
Ten tweede beveiligt de Navigon de invoer van een locatie tijdens het rijden. Daar is op zich nog niet zo veel mis mee, ware het niet dat hij ook nog denkt je aan het rijden bent als je stilstaat. M.a.w. als je per ongeluk de verkeerde bestemming hebt geselecteerd kom je daar niet meer vanaf. Zelfs niet als je stilstaat. In die situatie zat ik gisteren. Erg vervelend, want wat moet je dan doen? Ik heb de Navigon uiteindelijk moeten reseten. Zeer bedroevend.
Wat navigatie betreft werkt hij verder uitstekend. De bovenstaande minpunten wegen voor mij zeer zwaar, omdat je blindelings op je navi moet kunnen vertrouwen en in een noodsituatie nooit in een dergelijke deadlock terecht zou moeten komen.

Kootje2 22-11-2009
Geschreven voor: Navigon 2410

Ik heb dit apparaat nu een paar weekjes in gebruik.. Eerst even wennen na de overstap maar vind het menu nu veel overzichtelijker dan die van TomTom en werkt ook nog beter. Ook de kaarten lijken beter.

Het voetgangersstukje is nog wel even wennen. Voel me altijd zo opgelaten als ik rondloop en dan hier rechtsaf hoor.. maar zet nu dus het geluid uit :-)

Het is ook erg fijn dat TMC standaard bij het systeem zit en je dit niet los moet aanschaffen.

al met al: Dit systeem werkt perfect!

Lex_ned 16-11-2009

Heel handig die 2410!
Makkelijk in gebruik, duidelijk en overzichtelijk.
De borden die op het beeldscherm verschijnen komen exact overeen met de anwb borden boven de weg, weet je zeker dat je de goede afslag pakt.
Duidelijke spraak en handig die POI (Point of Interest), komt toch stiekem wel van pas.
Goed functionerend touchscreen, blijft goed zitten op de voorruit, kortom een zeer handige navigatie, werkt op en top!